piątek, 23 sierpnia 2013

"GROBOWA TAJEMNICA" - CHARLAINE HARRIS

Tytuł: Grobowa tajemnica
Tytuł oryginału: Grave Secret
Cykl: Harper Connelly
Autor: Charlaine Harris
Wydawnictwo: Fabryka słów
Ilość stron: 352

CHARLAINE
HARRIS
Grobowa tajemnica

Znakomity kryminał Charlaine Harris -
autorki serii o Sookie Stackhouse i fabuły
serialu "Czysta krew".

Zew kości, szczątków ciał. Słyszę go od chwili, gdy
uderzył we mnie piorun. Zmarli chcą zostać wysłu-
chani. Opowiedzieć o przyczynie śmierci. Wyjawić
przebieg ostatnich chwil życia.

Kolejnce zlecenie. Tym razem blisko rodzinnych stron...
Zbyt blisko, by nie słyszeć głosu zmor
przeszłości.

Teraz Cameron miałaby 26 lat. Od tamtych
wydarzeń "widziano" ją wielokrotnie.
Fałszywe alarmy - ciała mojej siostry
nigdy nie odnaleziono.
A teraz ktoś najwyraźniej chce MOJEJ śmierci.


Niestety to już ostatnia część przygód Harper Connelly, do której szczerze mówiąc bardzo się przywiązałam. Zawsze razem z nią przeżywałam i próbowałam odkryć przeróżne tajemnice i zagadki, a teraz tak po prostu nadszedł koniec i nie będzie kolejnego morderstwa, które Harper musiałaby wykryć. Trochę szkoda, ale nie żałuję, że przeczytałam cały cykl o dziewczynie z niezwykłym darem. Myślę, że za kilka lat do niego wrócę i będę chciała jeszcze raz zagłębić się w mrożące krew w żyłach zagadki. Z drugiej strony ciezę się, że wkońcu udało mi się zakończyć serię, którą czytałam. Jest sporo serii, które zaczęłam, a po prostu nie skończyłam - przeważnie dlatego, że niestety nie było kontynuacji w bibliotece, ale będę starała się to wszystko nadrobić.

Jak już pewnie wiecie główna bohaterka książki posiada dar, który umożliwia jej odnajdywanie zmarłych i sprawdzanie w jaki sposób zginęli. W tej części Harper dostaje kolejne zlecenie. Ma sprawdzić w jaki sposób zginął dziadek Lizzy Joyce. Przez przypadek odkrywa, że jego pielęgniarka nie zmarła z powodu komplikacji po wycięciu wyrostka robaczkowego. Okazuje się, że Mariah Parish umarła, ponieważ wykrwawiła się przy porodzie. Zgon dziadka Lizzy - Richa Joyce'a również budzi kontrowersje, otóż Harper udaje się ustalić, że zmarł on na zawał po tym jak zobaczył grzechotnika, który nie znalazł się tam przypadkowo. W dodatku z więzienia wychodzi ojciec Tollivera, który chce odbudować relacje z synem. Jednocześnie pojawiają się nowe informacje w sprawie zaginięcia Cameron. Czy po tylu latach Harper odnajdzie swoją siostrę?

To już czwarta książka Charlaine Harris, którą przeczytałam. Panią Harris uważam za świetną pisarkę, dlatego tak chętnie sięgam po jej książki. Grobowa tajemnica wciągnęła mnie od pierwszych stron i bardzo szybko zagłębiłam się w świecie Harper Connelly. Byłam bardzo ciekawa jakie tym razem przygody spotkają główną bohaterkę i cały czas czekałam, żeby dowiedzieć się co stało się z Cameron. O siostrze Harper autorka wspomniała już w pierwszej części jednak wtedy nie był to rozwinięty wątek. Na zakończenie zagadki porwania Cameron autorka kazała nam czekać do końca ostatniej części tej serii. Teraz już wiem co stało się z siostrą Harper i muszę przyznać, że byłam zdziwiona takim obrotem sprawy. Nie spodziewałam się takiego zakończenia i po przeczytaniu książki długo jeszcze nie mogłam uwierzyć co tak naprawdę się stało. Cieszę się, że wkońcu i ta tajemnica została wyjaśniona. Akcja toczyła się dosyć szybko i nawet przez myśl mi nie przeszło żeby odłożyć książkę na później. Gdy zagłębiłam się w zagadkę nie mogłam się oderwać i musiałam poznać zakończenie.

Jak już pisałam wcześniej bardzo zżyłam się z bohaterami tej powieści i strasznie ciężko będzie mi się z nimi rozstać. Naprawdę polubiłam Harper za jej osobowość i poczucie humoru, a także za świetny dar jaki wykreowała dla niej autorka. Trochę dziwne było dla mnie to, że Harper i Tolliver nagle stali się parą, bo przecież chcą czy nie, są przybranym rodzeństwem i wychowywali się razem, ale jakoś zdążyłam do tego przywyknąć. Myślę, że będzie mi brakować tej dwójki głównych bohaterów.

Bardzo spodobała mi się okładka Grobowej tajemnicy. Od razu przyciągnęła mój wzrok i nie mogłam oderwać od niej wzroku. Chciałabym mieć takie oczy jak dziewczyna na okładce. Są naprawdę śliczne i magiczne. Strasznie lubię w tych książkach również to, że przy każdym nowym rozdziale widzimy odcisk ręki. Niby nic wielkiego, ale wprowadza czytelnika w świetny klimat. Naprawdę polecam wam tę serię, która na pewno będzie jedną z moich ulubionych i w przyszłości mam zamiar skompletować całą, żeby mieć ją u siebie na półce.

Grobowy zmysłGrób z niespodziankąLodowaty gróbGrobowa tajemnica

5 komentarzy :

  1. Książka chyba nie dla mnie. Raczej nie czytam kryminałów, no i nie znam jeszcze tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zainteresowana tą serię. W czasie roku akademickiego muszę się za nią rozjerzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od niedawna bardzo polubiłam kryminały, mimo, że zapoznałam się dopiero z dwiema książkami tego gatunku. Najpierw postaram się zaznajomić z tego typu lekturami i przeczytam kryminały Agathy Christie, a potem dopiero sięgnę po tę książkę :) Pozdrawiam, Livresland ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada sie interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria jest świetna, i szczerze to jestem załamana, że nie będzie kolejnej części. POLECAM !!

    OdpowiedzUsuń