niedziela, 18 sierpnia 2013

"MIASTO POPIOŁÓW" - CASSANDRA CLARE

Tytuł: Miasto popiołów
Tytuł oryginału: City of Ashes. The Mortal Instruments - Book Two
Cykl: Dary Anioła
Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: MAG
Ilość stron: 448

Zapierająca dech w piersiach
kontynuacja "Miasta kości"!!!

Clary Fray chciałaby, żeby jej życie znowu stało się normalne.
Ale czy cokolwiek może takie być, skoro dziewczyna jest
Nocnym Łowcą zabijającym demony, jej matka została
magicznie wprowadzona w stan śpiączki,
a ona sama nagle zaczyna widzieć mieszkańców
Podziewmnego Świata
- wilkołaki, wampiry, wróżki...

Gdy przeczytałam Miasto kości autorstwa Cassandry Clare, byłam zachwycona tą książką. Postanowiłam długo nie czekać i poznać dalsze losy głównych bohaterów. Całe szczęście, że akurat obie części były dostępne w bibliotece. Sprawdzałam już kolejne tomy i również mają je w zaopatrzeniu, ale na razie są wypożyczone, więc muszę uzbroić się w cierpliwość i trochę poczekać. Gdyby nie to, że juź mam zrobioną jedną rezerwację pewnie od razu zarezerwowałabym trzeci tom, ale na razie jestem w kolejce do Dziewczyny, która igrała z ogniem - drugiej części trylogii Millenium. Zobaczymy ile jeszcze będę musiała na nią czekać. Tymczasem zapraszam was na recenzję Miasta popiołów, bo z niej dowiecie się czy książka zachwyciła mnie tak samo jak pierwsza część Darów Anioła.

Clary Fray - do niedawna normalna dziewczyna odkrywa w sobie Nocnego Łowcę. Dziewczyna zdaje sobie sprawę z tego, że zakochała się w niewłaściwej osobie. Ze wszystkich sił próbuje stłumić uczucia wobec swojego brata. Chciałaby kochać Simona, tak jak kocha Jace'a. Dodatkowo cały czas martwi się o swoją matkę, która zapadła w śpiączkę i nie wiadomo jak można ją obudzić. Tymczasem Jace pakuje się w kolejne tarapaty, z których wyciągnąć go może tylko Clary. Brat dziewczyny zostaje oskarżony o pomoc swojemu ojcu, Valentinowi. Inkwizytorka zamyka go w więzieniu i nie chce słuchać wyjaśnień Jace'a. Czy grupa przyjaciół zdoła powstrzymać Valentina?

Po przeczytaniu pierwszej części przygód Clary i Jace'a zapragnęłam od razu poznać ich dalszy los i muszę przyznać, że absolutnie się nie zawiodłam. Książka wciągnęła mnie od pierwszych stron i nie mogłam się od niej oderwać. Po raz kolejny zagłębiłam się w świat stworzony przez Cassandrę Clare i bardzo trudno było mi go opuścić. Nie pottrafiłam tak po prostu zostawić tej książki i przestać ją czytać. Akcja toczyła się szybko, a autorka co chwilę zasypywała nas nowymi wydarzeniami i zwrotami akcji. Czytając kolejne strony tej powieści nabierałam pewności, że pani Clare nie brakuje pomysłów i że za jakiś czas znów mnie czymś zaskoczy. Liczyłam na dobrą powieść i na szczęście się nie zawiodłam.

Czytając pierwszą część Darów Anioła bardzo polubiłam bohaterów, których wykreowała autorka, ale po przeczytaniu tego tomu naprawdę się z nimi zżyłam. Cieszę się, że jeszcze tyle części przede mną zanim zakończę tą serię i pożegnam się z tymi postaciami. Oczywiście najbardziej byłam oczarowana Jace'm i obdarzyłam go największą sympatią. Pani Cassandra świetnie opisuje swoje postacie i dlatego nie sposób ich nie polubić. Każdy z nich ma inny charakter, ale razem tworzą grupę przyjaciół, którzy przetrwają wszystko. Najgorsze było dla mnie to, że Clary i Jace się kochają, a nie mogą ze sobą być. Naprawdę bardzo im kibicowałam od samego początku i chciałam, żeby byli razem.

Okładka książki znowu nie za bardzo mi się spodobała. Powiem szczerze, że uważam ją za brzydką i dlatego cieszę się, że jest już dostępna nowa. Wiem, że kiedyś będę chciała skompletować całą serię i mieć ją u siebie na półce. Gdy będę miała trochę oszczędności na pewno kupię wydania z tymi nowymi okładkami, które są naprawdę śliczne. Moim zdaniem takie nieudane okładki mogą zniechęcić wielu czytelników do przeczytania tej książki, bo wkońcu chcąc czy nie, przy wybieraniu książki liczy się pierwsze wrażenie.

Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła sięgnąć po kolejną część tej serii. Jestem bardzo ciekawa co wymyśliła autorka i jaki los spotka moich ulubionych bohaterów. Równocześnie nie mogę doczekać się ekranizacji Miasta kości. Mam nadzieję, że film będzie równie dobry jak książka i liczę na to, że bardzo mi się spodoba.

Miasto kościMiasto popiołów ♥ Miasto szkła ♥ Miasto upadłych aniołów ♥ Miasto zagubionych dusz ♥ Miasto rajskiego ognia ♥

13 komentarzy :

  1. Przeczytałam trzy pierwsze części tej serii, które uwielbiam, ale niestety nie mam możliwości zapoznania się z dalszymi... :( Zgadzam się z tobą co do okładki.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest, jaka jest, ja się już przyzwyczaiłam do tych grafik i nowe wydanie DA niespecjalnie mi się podoba, no ale co zrobić, grunt, że ja mam wydanie pierwsze.
    Miasto popiołów było genialne pod kątem scena ackji i wszelkich bijatyk i innych tego typu. A Jace'a polubiłam ogromnie, jest on u mnie na trzecim miejscu w rankingu ulubionych postaci męskich - na pierwszym Shane (Wampiry z Morganville) i zaraz za nim Patch (Szeptem).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przeczytałam tylko jedną część, byla nawet ok ;)
    Obserwuję i zapraszam do siebie ;)
    http://testowanieartdzieciece.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam wszystkie książki tej autorki.
    Seria Darów Anioła miała być z założenia trylogią i widać, że pierwsze trzy części są lepiej dopracowane od reszty : /

    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem seria zdecydowanie warta uwagi (będę wkrótce 4 część czytać), ale "Miasto popiołów" zdecydowanie opadło na poziomie :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam całą serię, czytałam, polecam :)
    Pozdrawiam :)
    http://zaczytana-iadala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że Ci sie spodobała, ja ją uwielbiam :) Trzecia część według mnie jest świetna, musisz niedługo przeczytać, dużo akcji, wiele zaskoczeń ;) Warto sie zapoznać :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodaję bloga do obserwowanych, zapraszam do siebie do imperium książek :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy ja byłam w gimnazjum, czyli dwa lata temu zaczęłam przygodę z tą serią i z tego co pamiętam to miała być seria złożona z trzech części, czyli trylogia. Przeczytałam Miasto Kości, Miasto Popiołów i Miasto Szkła. Po kolejne może sięgnę, ale jeszcze muszę się zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam całą serię. *.* Okładki są okropne, wczoraj byłam w empiku i widziałam "Miasto kości" w filmowej wersji,w którą pewnie kiedyś się uzbroję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tę serię ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przeczytać, jak na razie mam za sobą tylko pierwszą część. : )

    OdpowiedzUsuń