niedziela, 29 września 2013

"SKRZYDLATY MORDERCA" - JOANNA HINES

Tytuł: Skrzydlaty morderca
Tytuł oryginału: The murder bird
Autor: Joanna Hines
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 344

SKRZYDLATY MORDERCA

W odludnym nadmorskim domku w Kornwalii

znaleziono w wannie ciało słynnej poetki Kirsten
Waller. Werdykt brzmi: samobójstwo. Córka zmarłej
nie chce w to jednak wierzyć. Jej podejrzenia
wzbudza fakt, że zaginął dziennik matki oraz wiersz
o intrygującym tytule Skrzydlaty morderca, nad

którym poetka pracowała tuż przed śmiercią.
Czy ów wiersz zawiera przepowiednię własnej
śmierci, czy też Kirsten zamierzała zdemaskować
w nim sprawcę morderstwa? Córka postanawia
dowiedzieć się tego za wszelką cenę. Jej ojczym
z równą determinacją zamierza do tego nie dopuścić.
Dziewczyna rozpoczyna walkę z czasem. Czy zdąży
odkryć tożsamość mordercy matki, zanim ten do-
padnie i ją?

Joanna Hines jest autorką książek Zastąpić

Carlę, Piąty sekret i Anioły powodzi. W Skrzydlatym
mordercy snuje przyprawiającą o dreszcze
opowieść o przewrotnej grze psychologicznej,

zdradzie i śmierci.


Nie mogę uwierzyć, że to już koniec września. Jeszcze całkiem niedawno denerwowałam się rozpoczęciem nowej szkoły, a teraz okazuje się, że już cały miesiąc za mną. Muszę przyznać, że jest trochę ciężko, ponieważ jest bardzo dużo nauki, a mój czas na czytanie strasznie się ograniczył, ale staram się w wolnych chwilach zabierać się do przeróżnych powieści. Jedną z nich jest Skrzydlaty morderca, którego znalazłam w bibliotece. Ta książka od samego początku przyciągnęła mój wzrok i bardzo mnie zaintrygowała, a gdy zerknęłam na opis wiedziałam, że muszę ją przeczytać.

Gdy ginie znana poetka Kirsten Waller wszyscy myślą, że popełniła samobójstwo. Jedynie jej córka Sam nie może się z tym pogodzić i postanawia udowodnić, że Kirsten została zamordowana. Dziewczyna musi znaleźć mordercę swojej matki zanim ten dopadnie właśnie ją. Czy uda jej się rozwiązać zagadkę zaginionego dziennika i śmierci Kirsten Waller?

Gdy zaczęłam czytać tę książkę z początku nie mogłam się połapać o co w niej chodzi, ale gdy tylko autorka wszystko wyjaśniła nie mogłam oderwać się od czytania tej powieści. Skrzydlaty morderca to nie tylko zwykły kryminał. To przede wszystkim opowieść o rodzinie, kłamstwach, miłości i poświęceniu. Wielokrotnie byłam zdziwiona zachowaniem bohaterów i niekiedy nie mogłam zrozumieć ich decyzji. Czytając tę książkę uświadomiłam sobie jak bardzo kłamstwo może zniszczyć rodzinę. Ta powieść dała mi dużo do myślenia i pewnie jeszcze nie raz do niej wrócę.

Akcja tej książki nie była zbyt szybka, ale autorka starała się wszystko dokładnie wyjaśniać. Nawet gdy już wszystko wydawało się jasne zaskoczyła mnie nagłym zwrotem akcji, po którym okazało się, że mordercą jest zupełnie ktoś inny. Nie spodziewałam się, że osoba, która wydawała mi się tak miła, może w rzeczywistości okazać się tym złym charakterem. Bardzo polubiłam główną bohaterkę, która swoim zachowaniem w ogóle nie przypomina innych postaci. Cieszę się, że Sam nie interesowała się wszystkimi chłopakami, których widziała, ale zachowała się zupełnie inaczej. Mick musiał się naprawdę natrudzić, żeby choć trochę się z nią dogadać.

Cieszę się, że będąc w bibliotece trafiłam na Skrzydlatego mordercę, ponieważ nigdy wcześniej nawet nie słyszałam tytułu tej książki. Powieść naprawdę mnie zaciekawiła i gdy tylko miałam trochę czasu starałam się zabierać za jej czytanie. Okładka tej książki od razu bardzo mi się spodobała. Świetnie pasuje do tej książki i niczego jej nie brakuje. Z pewnością przyciągnie uwagę wielu czytelników, którzy z chęcią sięgną po tę lekturę. Nie żałuję, że zabrałam się za powieść Joanny Hines, ponieważ okazała się naprawdę fajną historią, która zasługuje na uwagę.


Skrzydlaty morderca

2 komentarze :

  1. Okładka rzeczywiście robi wrażenie, a i treść wydaje się interesująca

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki intrygujący tytuł :) Bardzo chętnie zapoznałabym się z tą książką :)

    OdpowiedzUsuń